Show simple item record

dc.contributor.authorUgwu, Chinazor Monalisa
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:28:26Z
dc.date.available2023-10-17T08:28:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096888
dc.description.abstractI denne bacheloroppgave vil jeg skrive om barns kunnskaper og holdninger om insekt i barnehagen. Jeg valgte temaet på grunn av sin verdi og viktighet i naturen. Innsekter tar med pollen fra blomsten i en plante til blomsten i en annen som fører til et frø, og det blir til nye planter og samt sørge at plantene på jorda får frukt. Bærekraftig utvikling og barns naturopplevelser er viktige deler av barnehagens verdigrunnlag (Kunnskapsdepartementet, 2017). Ifølge av rammeplanen skal barnehagen gir rom at opplevelser og erfaringer i naturen som arena for lek, undring, utforskning og læring for å fremme forståelse for naturens egenart og barnas vilje til å verne om naturressursene, bevare biologisk mangfold som insekter og bidra til bærekraftig utvikling, og samt får kunnskap om dyr og dyreliv (Kunnskapsdepartementet, 2017). Dette mener at barnehagen har en viktig oppgave for å fremme verdier, holdninger og praksis for mer bærekraftige samfunn slik at barna får erfaringer med å gi omsorg og ta vare på omgivelsene og naturen. Ut fra det kommet jeg med problemstillingen: Hvilke kunnskaper og holdninger har barn om insekt?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns kunnskaper og holdninger om Insekt i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Ugwu, C.M.en_US
dc.source.pagenumber34.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal