Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLeirvik, Eirin Josefine
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-16T12:26:55Z
dc.date.available2023-10-16T12:26:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096750
dc.description.abstractDe fleste hørselshemmede barn går nå i vanlig barnehage og det er stor sannsynlighet for at vi som barnehagelærer vil møte på barn med hørselshemming. Det er vanskelig å vite antallet hørselshemmede barnehagebarn i Norge, men uansett er det viktig at personalet i barnehagen gir barna gode muligheter for lek, livsutfoldelse og meningsfylte opplevelser og aktivitet (Hjelmervik, 2021, s.183-184). I rammeplanen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.40) står det at «barnehagen skal inkludere barn som mottar spesialpedagogisk hjelp i barnegruppen og det allmennpedagogiske tilbudet». Dette betyr at barn med hørselshemming skal inkluderes inn i musikkaktivitetene, som er en del av det allmennpedagogiske tilbudet. Gjennom praksis, jobb i barnehage og studietiden ser jeg hvor viktig musikken er, og hvilken betydning det har for barna. Musikk er samlende og noe alle barn kan delta i, hvor det skapes felleskap. Målet med bacheloroppgaven er å sette søkelys på inkludering av barn med hørselshemming i musikkaktiviteter. Det å skrive en bacheloroppgave om et fagfelt som ikke er skrevet så mye om vil bli interessant og lærerikt. Min problemstilling formulert i denne bacheloroppgaven er følgende: Hvordan kan barnehagen inkludere barn med hørselshemming i musikkaktiviteter?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKjenn musikken og se rytmenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Leirvik, E.J.en_US
dc.source.pagenumber41.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal