Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAbubakar, Najma
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-16T09:47:48Z
dc.date.available2023-10-16T09:47:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096679
dc.description.abstractFlerspråklighet er en realitet i dagens globaliserte verden, og barnehager forventes å møte behovene til barn med ulike bakgrunner. Dette inkluderer å tilby et inkluderende miljø som sikrer vellykket integrering av flerspråklige barn i leke- og samhandlingsaktivitetene i barnehagen. Flerspråklige barn bringer et unikt sett med ferdigheter og perspektiver til barnehagen. Det er veldig viktig å anerkjenne potensialet til disse barna og strebe etter å skape et miljø som oppmuntrer deres læring og utvikling. Det betyr at når det gjelder lek og samspill i barnehagen, er det avgjørende å skape en imøtekommende og innbydende atmosfære for flerspråklige barn. Barn er ikke kognitivt ferdig utviklet og derfor er det viktig at den voksne kan fange opp barnas uttrykk og støtte gjennom utviklingen. Problemstillingen som jeg til slutt formet lyder slik: Hvordan arbeider pedagogiske ledere for å skape et inkluderende fellesskap i en flerkulturell barnehage?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEt inkluderende miljø i en flerkulturell barnehageen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Abubakar, N.en_US
dc.source.pagenumber30.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal