Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøveng, Thea Unneland
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-13T12:11:24Z
dc.date.available2023-10-13T12:11:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096437
dc.description.abstractI dagens samfunn er det stadig flere mennesker med ulike språk, kulturer, religioner og bakgrunner. I rammeplanen står det at personalet skal «gi barna like muligheter, fremme likestilling og motvirke diskriminering, fordommer, stereotypier og rasisme» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 57). I oppgaven vil jeg se på om sitatet fra rammeplanen samsvarer med funnene mine og hverdagen i barnehagen. Personalet i barnehagen har et stort ansvar for å legge til rette for en pedagogikk som støtter alle barn i hverdagen. Videre førte disse tankene meg til hvordan man tilrettelegger for de flerkulturelle barna, og om berøringsangsten også er en virkelighet i barnehagen. Jeg valgte derfor å intervjue fire pedagogiske ledere som har ansvar for organisering av hverdagen, og har kunnskap når det kommer til tilrettelegging av barns hverdag. På bakgrunn av postkolonial teori kom jeg frem til problemstillingen: Hvordan jobber pedagogiske ledere med flerkulturelt mangfold i barnehagehverdagen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFlerkulturell pedagogikk i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Løveng, T.U.en_US
dc.source.pagenumber34.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal