Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMørk, Oda
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T13:06:51Z
dc.date.available2023-10-12T13:06:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096164
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er barns vennskap og hvordan personalet i barnehagen kan legge til rette for gode møter mellom barn som nøkkel til vennskap. Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver heretter omtalt som Rammeplanen, presenterer: «Barnehagen skal aktivt legge til rette for utvikling av vennskap og sosialt felleskap» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 19). Barnehagen er for mange barn stedet de først danner relasjoner til mennesker utenfor familien og kan kjenne på sosial tilhørighet. Personalet i barnehagen påvirker i barnas hverdag gjennom barnehagens pedagogiske opplegg og organisering av barnegruppa. Når man vet hvor viktig vennskap er, må man finne gode måter å jobbe med dette i barnehagen. Denne oppgaven tar utgangspunkt i et utviklingsarbeid jeg igangsatte i 3.års praksisperiode sammen med personalet på avdelingen. Problemstillingen har til hensikt å finne ut hvordan personalet kan til rette legge for vennskap. Problemstillingen til denne bacheloroppgaven lyder som følger: Hvordan kan personalet i en barnehage-avdeling legge til rette for barns vennskap i aldersgruppa 3-4 år.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleGode møter som nøkkel til barns vennskapen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Mørk, O.en_US
dc.source.pagenumber36.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal