Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRogne, Eira
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T12:49:50Z
dc.date.available2023-10-12T12:49:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096147
dc.description.abstractI rammeplanen beskrives undring som en arbeidsmetode som skal ligge til grunn for arbeidet i barnehagen. Som kommende profesjonsutøver kjenner jeg på dette ansvaret, og i utarbeidelsen av oppgaven stilte jeg meg selv spørsmålet: «er jeg klar for dette?». For å kunne handle i tråd med lovverk og styringsdokumenter kjenner jeg på et behov for kunnskap rundt temaet. Jeg har derfor valgt å undersøke hvordan ansatte i barnehagen opplever og tilnærmer seg arbeidet med undring i barnehagen. Jeg er opptatt av og engasjert i ansvaret vi har som voksne i barnehagen i møte med barn, og anser det som relevant med tilstrekkelig kunnskap for å handle i tråd med både mine egne verdier, og barnehagens verdigrunnlag. Denne oppgaven kan forhåpentligvis sette lys på temaet undring i barnehagen, og bidra til en økt bevissthet rundt arbeidet med det. Spørsmål som: «Hva er undring for de ansatte i barnehagen?», «Hvordan arbeider de med det?», og «Hva anser de som viktig i sin egen rolle?» har vært sentrale for meg i utarbeidelsen av oppgaven, og har til slutt munnet ut i problemstillingen: «Hvordan forstås undring av ansatte i barnehagen, og hvordan arbeider de med det?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSkal vi undre sammen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Rogne, E.en_US
dc.source.pagenumber36.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal