Show simple item record

dc.contributor.authorBakken, Hanne Lundemo
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T11:57:51Z
dc.date.available2023-10-12T11:57:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096098
dc.description.abstractPersonalet har et ansvar om å gi alle barn mulighet til å medvirke i sin egen hverdag i barnehagen. Inn i en hektisk barnehagehverdag er det mye som skal gjøres, mange som skal prate med hverandre og rutiner som skal følges. Ofte føler man ikke at man strekker til og rekker å se alle barna. Gjennom de ulike praksisperiodene og undervisning knyttet til utdanningen og fra å arbeide selv i barnehagen, har jeg ofte hørt om de utagerende barna i barnehagen. Men ikke like ofte om de barna som ikke tar like stor plass inn i barnegruppen. Jeg ville skrive om de med stillere atferd inn i barnehagen, og hvordan de fikk være med på å medvirke sin egen hverdag i barnehagen. Jeg ble nysgjerrig på å se de ulike erfaringene pedagogiske lederne har mot å la de yngste barna med stille atferd medvirke Jeg ønsker å løfte fram hvordan de arbeider og hva som fungerer, samt om det er noen utfordringer som man kan kaste lys på for å arbeide imot. Etter mye arbeid endte jeg opp med problemstillingen: Hvilke erfaringer har pedagogiske ledere med å tilrettelegge for at de yngste barna med stille atferd får medvirke i egen barnehagehverdag?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleJeg vil også si noe … bare ikke høyt!en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Bakken, H.L.en_US
dc.source.pagenumber37.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal