Show simple item record

dc.contributor.authorKirkbakk, Ole Martin Elgåen
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T10:48:20Z
dc.date.available2023-10-12T10:48:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096045
dc.description.abstractBarnehagen er forpliktet til å følge «Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver» (Kunnskapsdepartementet, 2017). I rammeplanen står det at barnehagen skal legge til rette for at barna kan få et mangfold av naturopplevelser og få oppleve naturen som arena for lek, undring og læring. Norske barnehager tilbringer mye tid utendørs, og mange barnehager går på tur en til to ganger i uken utenfor barnehagens gjerde. Natur- og friluftslivsbarnehager er enda mer på tur. Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å se på hvordan pedagogiske ledere legger til rette for mangfoldige naturopplevelser i barnehagens naturområder. Jeg vil gjennom prosjektet se hvordan pedagogiske ledere kan ivareta retningslinjene i rammeplanen når det gjelder å gi barn mangfoldige naturopplevelser i naturområder utenfor barnehagen. På bakgrunn av dette har jeg valgt følgende problemstilling for min bacheloroppgave: Hvordan erfarer pedagogiske ledere sin rolle med å legge til rette for mangfoldige naturopplevelser i barnehagens naturområder?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePedagogiske ledere sin rolle i naturenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Kirkbakk, M.E.en_US
dc.source.pagenumber30.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal