dc.contributor.author | Kirkbakk, Ole Martin Elgåen | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T10:48:20Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T10:48:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096045 | |
dc.description.abstract | Barnehagen er forpliktet til å følge «Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver» (Kunnskapsdepartementet, 2017). I rammeplanen står det at barnehagen skal legge til rette for at barna kan få et mangfold av naturopplevelser og få oppleve naturen som arena for lek, undring og læring. Norske barnehager tilbringer mye tid utendørs, og mange barnehager går på tur en til to ganger i uken utenfor barnehagens gjerde. Natur- og friluftslivsbarnehager er enda mer på tur.
Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å se på hvordan pedagogiske ledere legger til rette for mangfoldige naturopplevelser i barnehagens naturområder. Jeg vil gjennom prosjektet se hvordan pedagogiske ledere kan ivareta retningslinjene i rammeplanen når det gjelder å gi barn mangfoldige naturopplevelser i naturområder utenfor barnehagen. På bakgrunn av dette har jeg valgt følgende problemstilling for min bacheloroppgave: Hvordan erfarer pedagogiske ledere sin rolle med å legge til rette for mangfoldige naturopplevelser i barnehagens naturområder? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Pedagogiske ledere sin rolle i naturen | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2023 Kirkbakk, M.E. | en_US |
dc.source.pagenumber | 30. | en_US |