Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTalgøy, Guro Arnhildsdatter
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T08:14:13Z
dc.date.available2023-10-12T08:14:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095972
dc.description.abstractGjennom barnehagelærerutdanningen med spesialisering innenfor natur og friluftsliv har jeg tilbragt mye tid i naturen. Eksempler på det er turer i marka, dager på ski, vandring i Trollheimen og utforskning av nærområdet i form av parker og i fjæra. Naturopplevelsene har oppstått både i og utenfor komfortsonen, og kanskje viktigst av alt skapt nye relasjoner. Det opplevdes som relasjonene til medstudentene tok form gjennom naturopplevelsene. Sosiale relasjonene ble dannet via samtaler over en blåbærtue, utforskning av naturmangfold, tilbakelagte kilometer, og i medvind og motvind. I den første praksisperioden min, observerte jeg hvordan barnegruppens dynamikk endret seg i det vi forlot barnehagens uteområde og entret fjæra. De faste etablerte lekegruppene fra barnehagen opphørte. Alle barna hadde noen å leke og utforske sammen med. Naturen gav grunnlag for barns vennskap og nye relasjoner ble til. Jeg opplever at friluftsliv har en interessant effekt på menneskers relasjoner. På bakgrunn av tidligere opplevelser ønsker jeg å se nærmer på problemstillingen min, som er følgende: Hvordan kan friluftsliv i barnehagen styrke barns relasjoner?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFriluftsliv som støttende faktor i barns relasjoneren_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Talgøy, G.A.en_US
dc.source.pagenumber32.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal