Show simple item record

dc.contributor.advisorIversen, Børge
dc.contributor.advisorStordal, Gjertrud
dc.contributor.authorLongva, Marie
dc.date.accessioned2023-10-06T09:38:21Z
dc.date.available2023-10-06T09:38:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3094776
dc.description.abstractDa jeg skulle finne ut av hva jeg ønsket å skrive bacheloroppgave om, var det erfaringen fra praksisperioden i utlandet som gjorde at valget mitt falt på temaet musikk og inkludering av barn som har norsk som andrespråk. Gjennom fordypningene jeg har hatt i løpet av tre år på barnehagelærerutdanningen - dvs. musikk, drama og kunst og håndverk, og barnehager i et internasjonalt perspektiv - har mitt engasjement for de estetiske fagene økt, i tillegg til interessen for ulike kulturer og språk. Det ga dermed mening for meg å fordype meg videre i temaet musikk og barn som har norsk som andrespråk, som en avslutning av min utdanning. Det å undersøke musikk i barnehagen, og hvilke effekter bruken av det kan ha på barn, er et stort tema som rommer mye interessant. I løpet av arbeidet med analyse og drøfting av funn, endret problemstillingen min seg flere ganger. Til slutt kom jeg frem til følgende problemstilling: “Hvordan kan barnehagelærere bruke musikk for å inkludere barn som har norsk som andrespråk i fellesskapet?"en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og inkludering av barn som har norsk som andrespråken_US
dc.title.alternative“Hvordan kan barnehagelærere bruke musikk for å inkludere barn som har norsk som andrespråk i fellesskapet?”en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarie Longvaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal