dc.contributor.author | Christensen, Nora Morken | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T12:52:28Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T12:52:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092443 | |
dc.description.abstract | En av grunnene til at jeg har valgt forebygging av diskriminering på småbarnsavdeling som tema er fordi jeg har få erfaringer med fremheving av kulturelt mangfold i barnehagen. Det utgjorde min første problemstilling: «hvordan kan barnehagelæreren fremheve kulturelt mangfold for å forebygge diskriminering». Etter å ha intervjuet to pedagogiske ledere ble jeg interessert i hvordan barnehagelæreren kan forebygge diskriminering i barnehagen, og endret derfor problemstillingen. I tillegg valgte jeg å avgrense oppgaven til å fokusere på de yngste barna (1-3 år) i barnehagen siden jeg intervjuet pedagogiske ledere på småbarnsavdeling.
Jeg endte til slutt opp med problemstillingen: Hvordan kan barnehagelæreren forebygge diskriminering gjennom å fremheve kulturelt mangfold blant de yngste barna? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tidlig innsats for å forebygge diskriminering | en_US |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie av to barnehagelærere sitt arbeid med å forebygge diskriminering gjennom å fremheve kulturelt mangfold blant de yngste barna | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Nora Morken Christensen | en_US |