Show simple item record

dc.contributor.authorSøraas, Elisabeth Solvang
dc.date.accessioned2023-09-27T08:49:52Z
dc.date.available2023-09-27T08:49:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092269
dc.description.abstractDet er et verdensomspennende tema å ta vare på naturen som en del av å bevare og opprettholde en fremtidsrettet bærekraftig utvikling. Kjennskap til hva man skal ta vare på, hvorfor og hvordan, kan være et steg som gir barnehagebarn innsikt i betydningen av å være miljøbevisst. Bakke (2011, s. 153) informerer om at det er en viktig del for den bærekraftige utviklingen at vi blir klar over, og bidrar til å bevare, naturens mangfold. I barnehagen kan barn ha mulighet til å bli klar over i hvert fall noe av naturens mangfold og få en begynnende innsikt i hvordan bevare mangfoldet, som er en viktig del av å bevare og opprettholde en bærekraftig utvikling. For å finne ut hvordan det jobbes i barnehager for å gi barna opplevelser og mulighet til utforskning i naturen og naturens mangfold ble problemstillingen: "Hvordan bidrar barnehagen til barns opplevelse og utforskning av naturen og naturens mangfold?"en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns opplevelse og utforskning i naturen og naturens mangfolden_US
dc.title.alternativeEn deskriptiv studie av didaktisk arbeid i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderElisabeth Solvang Søraasen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal