Show simple item record

dc.contributor.authorSkavhaug, Ingrid Sotkajærvi
dc.date.accessioned2023-09-27T08:02:32Z
dc.date.available2023-09-27T08:02:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092243
dc.description.abstractDrugli (2017) nevner at det tidligere har vært lite forskning på de yngste barna og deres tilvenning i barnehagen, men at dette endret seg de siste årene. I boken «Liten i barnehagen» skriver hun at i tillegg til nyere forskning, har mange barnehager tilegnet seg nye erfaringer med å arbeide med små barn. Dette da nå 80% av norske barn mellom 1-2 år er i barnehage. Her i Trondheim har flere barnehager vært en del av det nasjonale folkehelseprosjektet «liten og ny i barnehagen». Dette prosjektet har som mål å utvikle en forskningsbasert modell for tilvenning i barnehagen, noe jeg er svært positiv til. Dette viser at vi utvikler oss i riktig retning når det gjelder dette temaet. Problemstillingen jeg skal se på er: «Hvordan kan pedagogisk ledere legge til rette for en trygg tilvenning for de yngste i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDe yngste i barnehagenen_US
dc.title.alternativeLedelse av trygg tilvenningen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIngrid Sotkajærvi Skavhaugen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal