dc.contributor.author | Skavhaug, Ingrid Sotkajærvi | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T08:02:32Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T08:02:32Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092243 | |
dc.description.abstract | Drugli (2017) nevner at det tidligere har vært lite forskning på de yngste barna og deres tilvenning i barnehagen, men at dette endret seg de siste årene. I boken «Liten i barnehagen» skriver hun at i tillegg til nyere forskning, har mange barnehager tilegnet seg nye erfaringer med å arbeide med små barn. Dette da nå 80% av norske barn mellom 1-2 år er i barnehage. Her i Trondheim har flere barnehager vært en del av det nasjonale folkehelseprosjektet «liten og ny i barnehagen». Dette prosjektet har som mål å utvikle en forskningsbasert modell for tilvenning i barnehagen, noe jeg er svært positiv til. Dette viser at vi utvikler oss i riktig retning når det gjelder dette temaet.
Problemstillingen jeg skal se på er: «Hvordan kan pedagogisk ledere legge til rette for en trygg tilvenning for de yngste i barnehagen?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | De yngste i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Ledelse av trygg tilvenning | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ingrid Sotkajærvi Skavhaug | en_US |