Show simple item record

dc.contributor.authorBragstad, Marthe
dc.date.accessioned2023-08-11T08:01:18Z
dc.date.available2023-08-11T08:01:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3083487
dc.description.abstractRammeplan for barnehagens oppgaver og innhold (2017) sier at personalet har et ansvar for å aktivt legge til rette for omsorgsrelasjoner mellom personalet og barn (kunnskapsdepartementet, 2017). Alle voksne i barnehagen har et pålagt ansvar for å legge til rette for gode relasjoner med barna. I denne oppgaven vil jeg undersøke hvordan barnehagelæreren kan legge til rette for slike omsorgsfulle relasjoner mellom barn og voksen gjennom møte med barns egen lek. Alle ansatte skal skape gode relasjoner i barnehagen, men i denne oppgaven velger jeg å fokusere på barnehagelærerens rolle siden det er mitt utdanningsløp Jeg velger å avgrense oppgaven ved å holde fokus på barnets egen initierte lek, fordi det er den leken jeg opplever som kjernen i barnehagehverdagen. Det er der barnehagelæreren har store muligheter til å lære å kjenne barnet best. Derfor ble problemstillingen i denne oppgaven: «Hvordan kan barnehagelæreren møte barnet i leken for å bygge relasjoner?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHvordan kan barnehagelæreren møte barnet i leken for å bygge relasjoner?en_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ undersøkelse om lek og relasjoner mellom ansatte og barn «en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarthe Bragstaden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal