Show simple item record

dc.contributor.authorSøberg, Mali
dc.date.accessioned2022-11-23T12:48:25Z
dc.date.available2022-11-23T12:48:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033656
dc.description.abstractSiden barns følelser og hvordan disse møtes er et veldig stort tema har jeg valgt å snevre dette inn til den konkrete problemstillingen: Hvordan handler barnehagelæreren i situasjoner hvor barn blir fysiske utagerende når de er sinte? Bakgrunn for valg av dette temaet er med utgangspunkt i noe personlig. Jeg har selv en sønn som har slitt med å regulere følelsene sine, spesielt når det kommer til sinne. Han har både slått, sparket, ødelagt ting og vært vanskelig å nå inn til, både hjemme og tidvis da han gikk i barnehagen. Jeg vet også av egen erfaring at det er lett å selv bli trigget og sint av slik oppførsel, men på grunn av interesse og kunnskap vet jeg at dette ikke er måten en håndterer disse situasjonene. Disse barna trenger hjelp og støtte, og jeg brenner for at alle barnehagelærere skal inneha kunnskapen og motet til å se, møte og støtte disse barna.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagelæreren og sinte barnen_US
dc.title.alternativeBarnehagelærerens handlinger i møte med sinte barn som utagerer fysisken_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMali Søbergen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal