Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkårvold, Maja Lyngen
dc.date.accessioned2022-11-21T14:01:41Z
dc.date.available2022-11-21T14:01:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033186
dc.description.abstractForeldresamtalen er en formell samtale for kommunikasjon om enkeltbarn mellom foreldre og barnehagelærer (Myrann, 2021, s.11). Den pedagogiske lederen bør gjennom sin faglige kompetanse og profesjonelle skjønn legge til rette for et tett samarbeid med foreldrene, der barnets utvikling og trivsel står i fokus. Glaser påpeker viktigheten av at foreldre og personalet i barnehagen skaper gode dialoger, og i fellesskap søker etter kunnskap om hva som er til beste for barnet (Glaser, 2018, s. 14). «Gode samtaler handler om å bygge gode relasjoner. Det krever empati, aktiv lytting og tydelig kommunikasjon» (Glaser, 2016, s.17). Som fagperson kreves det gode samtaleferdigheter, der det er viktig å være sensitiv og å kunne se andres perspektiv. Dette kan videre bygge foreldrenes tillit og trygghet, som igjen kan bidra til at de tør å ta opp vanskelige tema. Jeg har derfor kommet fram til følgende problemstilling for bacheloroppgaven: «Hva kan ifølge foreldre og pedagogiske ledere i barnehagen kjennetegne en god foreldresamtale?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleForeldresamarbeid i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHva kan ifølge foreldre og pedagogiske ledere i barnehagen kjennetegne en god foreldresamtale?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMaja Lyngen Skårvolden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal