Show simple item record

dc.contributor.authorHøgset, Anett
dc.date.accessioned2022-10-10T10:48:38Z
dc.date.available2022-10-10T10:48:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3025065
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er kultur og tilhørighet. Jeg fant tidlig ut at jeg var interessert i å skrive om kultur, og hjemmet og barnehagen som barnets livsverden og jeg brukte deretter mye tid på å finne ut hvordan jeg ville vinkle problemstillingen min for å kunne skrive om, og finne ut av det jeg ville. Jeg var interessert i å finne ut hva barnehagepersonalet kan gjøre, og jeg var interessert i å finne ut om de ser på mangfoldet som en ressurs, og om de var opptatte av å skape et flerkulturelt miljø. Jeg har i løpet av en av mine praksisperioder kommet inn på det med interessekonflikter når det kommer til ulike verdier og interesser fra foreldrenes side som ikke nødvendigvis er de samme som i barnehagen. Dette tror jeg også har påvirket interessen min for å finne ut mer om hva barnehagepersonalet burde ha i baktankene i slike situasjoner, hvordan det påvirker foreldresamarbeid og barnets opplevelse av å høre til. Jeg har derfor kommet frem til problemstillingen «Hvilke muligheter har barnehagepersonalet for å styrke barns tilhørighet til både norsk kultur og barnets hjemmekultur, og hvorfor er det viktig?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ skape et fellesskap gjennom felles referanserammeren_US
dc.title.alternativeHvilke muligheter har barnehagepersonalet for å styrke barns tilhørighet til både norsk kultur og barnets hjemmekultur, og hvorfor er det viktig?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnett Høgseten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal