dc.contributor.author | Otnes, Hanne Sofie | |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T13:20:11Z | |
dc.date.available | 2022-10-05T13:20:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3024095 | |
dc.description.abstract | Én samlingsstund kan være inspirerende, gripende og magisk mens en annen ikke treffer barnas oppmerksomhet i det hele tatt. Mye avhenger av den voksne som planlegger og leder samlingen og den voksnes holdninger og væremåte. Med dette grunnlaget ble jeg interessert i å se mer på temaet voksenrollen i musikksamlinger. Musikk i barnehagen blir ofte sett på som et nyttefag, spesielt i lys av språkutvikling. Men det å bare se på, og bruke, musikk som redskap og nytte for andre fagområder ønsker jeg ikke. Med min kunstfaglige fordypning og all gleden mine musikalske erfaringer har gitt meg ønsket jeg å gå dypere inn i nettopp det, gleden ved musikken.
Med det utgangspunktet utviklet jeg min problemstilling som lyder slik:
«Hvordan kan barnehagelæreren bidra til at de yngste barna i barnehagen er medvirkende og kjenner musikkglede i musikksamling?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Voksenrollen i musikksamling | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan barnehagelæreren bidra til at de yngste barna i barnehagen er medvirkende og kjenner musikkglede i musikksamling? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Hanne Sofie Otnes | en_US |