Show simple item record

dc.contributor.advisorLehn, Elisabeth Walsøe
dc.contributor.advisorFætten, Sølvi Ann
dc.contributor.authorEriksen, Kaya Meisingset
dc.date.accessioned2022-09-28T13:02:48Z
dc.date.available2022-09-28T13:02:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3022308
dc.description.abstractTemaet for min oppgave ble satt relativt tidlig i prosessen, likevel brukte jeg en stund på å formulere min problemstilling. Ved oppstart av prosjektet ble jeg tipset om en artikkel skrevet av Øystein Skundberg, hvor han henviser til at flere studier fremhever at pedagogers forhold til samt tolkning av barns seksuelle utforskning preges av en usikker holdning. Dette på tross av deres ønske om å møte barna med anerkjennelse (Skundberg, 2020). Denne artikkelen inspirerte meg til å utvikle en problemstilling. Jeg ønsket å sikte meg inn på barnehagelærerens møte med barns seksualitet, nærmere bestemt hva som skaper muligheter og utfordringer i arbeidet med tematikken. Denne problemstillingen er også hensiktsmessig for meg da jeg snart er ferdig utdannet barnehagelærer selv. Jeg ønsker å møte barns seksualitet med trygghet i meg selv og egen kunnskap. Problemstillingen lyder som følger: Hvilke faktorer fremmer og hemmer barnehagelærerens arbeid med barns seksualitet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns kropp, seksualitet og utforskningen_US
dc.title.alternativeHvilke faktorer fremmer og hemmer barnehagelærerens arbeid med barns seksualitet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderKaya Meisingset Eriksenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal