dc.contributor.advisor | Chahboun, Sobh | |
dc.contributor.advisor | Torgersen, Jan Ketil | |
dc.contributor.author | Blækkan, Maren | |
dc.date.accessioned | 2022-09-28T12:55:53Z | |
dc.date.available | 2022-09-28T12:55:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3022302 | |
dc.description.abstract | Temaet i oppgaven er basert på mine erfaringer med nettopp sang og musikk fra både jobb og praksis. I tredje og siste praksisperiode hadde jeg et endrings – og utviklingsarbeid med fokus på hvordan musikk kan fremme et inkluderende miljø. Dette ble fort noe som interesserte meg og som var spennende å jobbe med. Det ga meg en inngang til denne oppgaven, men her velger jeg å fokusere på hvordan musikken kan fremme språkutviklingen hos de yngste barna i barnehagen. For det å kunne se den store utviklingen barn har i sine første leveår, er spesielt med tanke på at det er i småbarnsalderen den grunnleggende perioden for språkutvikling skjer.
Ut fra dette vil problemstillingen min være:
På hvilke måter kan barnehagelærere arbeide med musikk for å fremme språkutviklingen hos de yngste barna i barnehagen? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikk & språkutvikling | en_US |
dc.title.alternative | På hvilke måter kan barnehagelærere arbeide med musikk for å fremme språkutviklingen hos de yngste barna i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Maren Blækkan | en_US |