dc.contributor.author | Bothner, Anna Soveig Desirèe Herold | |
dc.date.accessioned | 2022-09-28T08:11:59Z | |
dc.date.available | 2022-09-28T08:11:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3022044 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen tar utgangspunkt i et eller flere tema og er ofte et spørsmål studenten ønsker å besvare gjennom bacheloroppgaven. Problemstillingen blir retningsgivende for valg av forskningsmetoder og teori (Bergsland & Jæger, 2014, s. 58-59 og 66).
For å komme fram til min problemstilling, tok jeg utgangspunkt i mine interesser for barnelitteratur og dialogisk lesing og min fordypning i studieløpet. Problemstillingen min har endret seg flere ganger under prosjektet, men jeg landet til slutt på:
«Hvordan kan bildebøker brukes for å skape samtaler og forståelse for kulturelt mangfold i barnehagen?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barnelitteratur og barnesamtaler om kulturelt mangfold | en_US |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie om hvordan barneboken Hvis du kommer til jorda (Blackall, 2020) kan brukes i barnesamtaler om kulturelt mangfold, likheter og ulikheter i barnehagen | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Anna Solveig Desirèe Herold Bothner | en_US |