Show simple item record

dc.contributor.authorFinanger, Ida Kristine
dc.date.accessioned2022-09-26T11:53:16Z
dc.date.available2022-09-26T11:53:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3021309
dc.description.abstractGjennom erfaringer i praksis har jeg sett varierende bruk av sang og musikk, spesielt i sammenheng med språkutvikling. Jeg har funnet to barnehager som har blant annet musikk som satsningsområde og innhentet informasjon fra disse. Jeg er nysgjerrig på hvordan man kan bruke musikk som en del av arbeidet med barns språkutvikling og ta med meg kunnskapen til barnehager som eventuelt ikke aktivt bruker musikk på denne måten. Problemstillingen min har endret seg underveis, jeg landet til slutt på «Hvordan kan ansatte i barnehage bruke musikk og sang som verktøy til å styrke barns språkutvikling?». I begynnelsen tenkte jeg hovedsakelig på barn fra fødselen av, det tidlige samspillet og hvordan språket utvikler seg fra babystadiet. Jeg innså underveis da jeg leste teori og innhentet informasjon at det omhandler også selvfølgelig barn som kommer til Norge og må lære seg et nytt språk i en senere alder.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og språkutviklingen_US
dc.title.alternativeHvordan kan ansatte i barnehage bruke musikk og sang som verktøy til å styrke barns språkutvikling?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIda Kristine Finangeren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal