dc.contributor.author | Mjønesaune, Ida Sofie Mjønesaune | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T07:39:59Z | |
dc.date.available | 2022-09-26T07:39:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3021167 | |
dc.description.abstract | I Rammeplanen finner man et eget fagområde som omhandler kunst, kultur og kreativitet (Pedlex, 2018, s. 32-33). Etter min oppfatning er det store variasjoner i barnehagene og mellom personalet hvor mye tid og rom musikk/sang får. Det er også variasjoner om hvordan det brukes som et verktøy opp mot språkutvikling og forebygging av språkvansker. I denne oppgaven skal jeg undersøke hvordan musikk kan gi positive ringvirkninger i barnehagen, med særlig fokus på språkutvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikkens ringvirkninger | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan musikk gi positive ringvirkninger i barnehagen, med særlig fokus på språkutvikling | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ida Sofie Mjønesaune | en_US |