Show simple item record

dc.contributor.authorDrågen, Anna
dc.date.accessioned2022-03-14T10:13:20Z
dc.date.available2022-03-14T10:13:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2985001
dc.description.abstractProblemstillingen er som følger: En undersøkelse av hva barnehagelærere uttrykker om anvendelse av morsmål i barnehagehverdagen. Her ligger et ønske om å få innblikk i både barnehagelærernes tanker og arbeid med morsmål i barnehagen. Innledningsvis vil jeg presentere det teoretiske grunnlaget for bacheloren. Her går jeg inn på tema som barns flerspråklige utvikling, metaspråklig bevissthet og hvordan man kan jobbe med morsmålet i språkarbeidet. Videre går vi inn i forskningsprosessen, selve utførelsen av prosjektet. I drøftingsdelen skal jeg ta for meg personalets holdninger og pedagogisk praksis. Avslutningsvis foretas en oppsummering som besvarer problemstillingen – hva sier barnehagelærernes uttalelser oss om anvendelse av morsmålet i barnehagen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVet dåkk ka hoppe e på arabisk?en_US
dc.title.alternativeEn undersøkelse av hva barnehagelærere uttrykker om anvendelse av morsmål i barnehagehverdagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnna Drågenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal