dc.contributor.author | Drågen, Anna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-14T10:13:20Z | |
dc.date.available | 2022-03-14T10:13:20Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2985001 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen er som følger: En undersøkelse av hva barnehagelærere uttrykker om anvendelse av morsmål i barnehagehverdagen. Her ligger et ønske om å få innblikk i både barnehagelærernes tanker og arbeid med morsmål i barnehagen. Innledningsvis vil jeg presentere det teoretiske grunnlaget for bacheloren. Her går jeg inn på tema som barns flerspråklige utvikling, metaspråklig bevissthet og hvordan man kan jobbe med morsmålet i språkarbeidet. Videre går vi inn i forskningsprosessen, selve utførelsen av prosjektet. I drøftingsdelen skal jeg ta for meg personalets holdninger og pedagogisk praksis. Avslutningsvis foretas en oppsummering som besvarer problemstillingen – hva sier barnehagelærernes uttalelser oss om anvendelse av morsmålet i barnehagen? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Vet dåkk ka hoppe e på arabisk? | en_US |
dc.title.alternative | En undersøkelse av hva barnehagelærere uttrykker om anvendelse av morsmål i barnehagehverdagen | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Anna Drågen | en_US |