Show simple item record

dc.contributor.authorRemøy, Nadine Giske
dc.date.accessioned2021-11-16T13:21:13Z
dc.date.available2021-11-16T13:21:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2829883
dc.description.abstractLivsmestring sier noe om hvordan man håndterer livet, både i medgang og i motgang. Dette begrepet er komplekst og vil belyses gjennom fokus på sensitivitet og trygghet i voksen – barn relasjonen; viktige fundament i et barns utvikling, samt opplevelse av å mestre livet. Jeg ser viktigheten av å legge et godt og solid grunnlag da det man lærer og erfarer tidlig i livet kan være viktige byggeklosser for det som møter en senere. Her tenker jeg at man som barnehagelærer kan støtte barna i deres utvikling og med tilrettelegging, trygge rammer og tilstedeværelse styrke barnas evne til selv å mestre. Jeg har valgt følgende problemstilling: «Hvordan kan de voksnes arbeid med sensitivitet og trygghet i voksen – barn- relasjonen fremme livsmestring hos de yngste barna i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring i voksen – barn – relasjonenen_US
dc.title.alternativeHva opplever 4-åringer som viktig for deres lek og trivsel i barnehagens fysiske utemiljø?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderNadine Giske Remøyen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal