dc.contributor.author | Remøy, Nadine Giske | |
dc.date.accessioned | 2021-11-16T13:21:13Z | |
dc.date.available | 2021-11-16T13:21:13Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2829883 | |
dc.description.abstract | Livsmestring sier noe om hvordan man håndterer livet, både i medgang og i motgang. Dette begrepet er komplekst og vil belyses gjennom fokus på sensitivitet og trygghet i voksen – barn relasjonen; viktige fundament i et barns utvikling, samt opplevelse av å mestre livet. Jeg ser viktigheten av å legge et godt og solid grunnlag da det man lærer og erfarer tidlig i livet kan være viktige byggeklosser for det som møter en senere. Her tenker jeg at man som barnehagelærer kan støtte barna i deres utvikling og med tilrettelegging, trygge rammer og tilstedeværelse styrke barnas evne til selv å mestre.
Jeg har valgt følgende problemstilling: «Hvordan kan de voksnes arbeid med sensitivitet og trygghet i voksen – barn- relasjonen fremme livsmestring hos de yngste barna i barnehagen?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Livsmestring i voksen – barn – relasjonen | en_US |
dc.title.alternative | Hva opplever 4-åringer som viktig for deres lek og trivsel i barnehagens fysiske utemiljø? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Nadine Giske Remøy | en_US |