Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRemøy, Nadine Giske
dc.date.accessioned2021-11-16T13:21:13Z
dc.date.available2021-11-16T13:21:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2829883
dc.description.abstractLivsmestring sier noe om hvordan man håndterer livet, både i medgang og i motgang. Dette begrepet er komplekst og vil belyses gjennom fokus på sensitivitet og trygghet i voksen – barn relasjonen; viktige fundament i et barns utvikling, samt opplevelse av å mestre livet. Jeg ser viktigheten av å legge et godt og solid grunnlag da det man lærer og erfarer tidlig i livet kan være viktige byggeklosser for det som møter en senere. Her tenker jeg at man som barnehagelærer kan støtte barna i deres utvikling og med tilrettelegging, trygge rammer og tilstedeværelse styrke barnas evne til selv å mestre. Jeg har valgt følgende problemstilling: «Hvordan kan de voksnes arbeid med sensitivitet og trygghet i voksen – barn- relasjonen fremme livsmestring hos de yngste barna i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring i voksen – barn – relasjonenen_US
dc.title.alternativeHva opplever 4-åringer som viktig for deres lek og trivsel i barnehagens fysiske utemiljø?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderNadine Giske Remøyen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal