dc.contributor.author | Nogva, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-16T09:56:53Z | |
dc.date.available | 2021-11-16T09:56:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2829785 | |
dc.description.abstract | I møte med flerspråklige barn i praksis fikk jeg erfaringer med at det kan være utfordrende å delta i fellesskapet og lek når de ikke snakker fellesspråket. Jeg landet derfor på inkludering av flerspråklig barn i lek som tema i min bachelor oppgave.
I praksis la jeg merke til noen av barna med flerspråklig bakgrunn lekte mye alene eller sammen med en voksen. Vi reflekterte og drøftet sammen i personalet om hva vi voksne kunne gjøre for å hjelpe barna som ikke pratet fellesspråket inn i lek med andre barn. Hvordan personalet arbeider med å legge til rette for inkludering av flerspråklig barn i lek ble et spørsmål jeg ønsket å se nærmere på.
Jeg lekte litt med flere problemstillinger, men de endelige problemstillingene ble: Hvordan arbeider pedagogisk leder sammen sine ansatte for å inkludere flerspråklig barn i lek? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Inkludering av flerspråklig barn i lek | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan arbeider pedagogisk leder sammen med sine ansatte for inkludering av flerspråklig barn i lek? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Sandra Nogva | en_US |