Show simple item record

dc.contributor.authorMoan, Brage Alexsander
dc.date.accessioned2021-11-16T09:26:45Z
dc.date.available2021-11-16T09:26:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2829753
dc.description.abstractJeg har i løpet av de siste årene fattet interesse for materialet leire. Det har blitt en lidenskap for meg privat, men også noe jeg har forsøkt å ta med meg videre inn i barnehagen. Når det kommer til valg av problemstilling kan det å velge noe man brenner for gjøre prosessen enklere (Fredriksen, 2013), og på grunn av mitt eget arbeid med plastiske materialer ble leira et naturlig valg. Ann-Hege Lorvik Waterhouse foretok en undersøkelse av hva slags materialer som blir tilbudt i barnehagen og på listen over de ti øverste var ikke leire en av dem. Waterhouse kaller leira et glemt materiale (Waterhouse, 2013, s.131). Det er verd å nevne at andre plastiske materialer som plastelina og trolldeig blir brukt. Et relevant spørsmål blir da; hvorfor har leira blitt glemt brukt i barnehagesammenheng - og hvordan kan vi revitalisere bruken av den?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDe yngste barnas arbeid med leireen_US
dc.title.alternativeHvordan kan man arbeide med leire med de yngste barna i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderBrage Alexander Moanen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal