Show simple item record

dc.contributor.advisorKrogstad, Atle
dc.contributor.advisorDoseth, Mariann
dc.contributor.authorMalyavkina, Svetlana
dc.date.accessioned2021-11-08T13:08:23Z
dc.date.available2021-11-08T13:08:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2828395
dc.description.abstractSpråktilegnelse i barnehagen er et stort tema for en bacheloroppgave. Derfor har jeg avgrenset meg først for «fremmedspråklige barn i barnehagen» og videre ved hjelp av tilbakemeldinger fra veilederne mine, har jeg avgrenset temaet mitt til hvilken rolle de voksne spiller i barnehagen for tilegnelse av kunnskaper av et nytt språk. Jeg velger å se på hvordan barnehageansattes rolle er viktig for barns språktilegnelse og spesielt for barn med annet morsmål enn norsk. Jeg ønsker å analysere hvilken rolle og hvilken betydning for språkutvikling hos flerspråklige barn personalet ved barnehagestart har. Derfor ble min problemstilling som følger: «Hvilken betydning har barnehageansatte for språktilegnelse hos barn med et annet morsmål enn norsk ved barnehagestart?».en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFlerspråklige barn i barnehagenen_US
dc.title.alternativeOvergangen ved barnehagestart for flerspråklige barn: personalets rolle og betydning for språktilegnelseen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSvetlana Malyavkinaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal