dc.contributor.author | Leira, Sandra Emilie Vårvik | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T12:45:09Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T12:45:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2828383 | |
dc.description.abstract | Jeg ønsker å få et innblikk i hvordan det arbeides med barn med nedsatt hørsel i barnehagen, og hvordan man i praksis kan arbeide for å inkludere disse barna i barnegruppa og skape et fellesskap. Dermed er problemstillingen min som følger:
Hvordan skape fellesskap når barna ikke deler språk?
Her har jeg valgt å fokusere på barn med hørselshemming, men jeg vil også påpeke at prinsippene for inkludering i fellesskapet gjelder for alle barn. Derfor har jeg også tenkt å trekke noen paralleller til flerspråklige barn.
For lettere å kunne svare på problemstillingen har jeg formulert to forskningsspørsmål ut fra
- Hvordan arbeider barnehagen med fellesskapet på tvers av språk?
- Hvordan kan man inkludere alle, både barn og voksne, i det hørselshemmede barnets verden? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Inkludering av barn med hørselshemming i barnegruppen | en_US |
dc.title.alternative | Barnehagens arbeid med fellesskap på tvers av språk | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Sandra Emilie Vårvik Leira | en_US |