Show simple item record

dc.contributor.authorLeira, Sandra Emilie Vårvik
dc.date.accessioned2021-11-08T12:45:09Z
dc.date.available2021-11-08T12:45:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2828383
dc.description.abstractJeg ønsker å få et innblikk i hvordan det arbeides med barn med nedsatt hørsel i barnehagen, og hvordan man i praksis kan arbeide for å inkludere disse barna i barnegruppa og skape et fellesskap. Dermed er problemstillingen min som følger: Hvordan skape fellesskap når barna ikke deler språk? Her har jeg valgt å fokusere på barn med hørselshemming, men jeg vil også påpeke at prinsippene for inkludering i fellesskapet gjelder for alle barn. Derfor har jeg også tenkt å trekke noen paralleller til flerspråklige barn. For lettere å kunne svare på problemstillingen har jeg formulert to forskningsspørsmål ut fra - Hvordan arbeider barnehagen med fellesskapet på tvers av språk? - Hvordan kan man inkludere alle, både barn og voksne, i det hørselshemmede barnets verden?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInkludering av barn med hørselshemming i barnegruppenen_US
dc.title.alternativeBarnehagens arbeid med fellesskap på tvers av språken_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSandra Emilie Vårvik Leiraen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal