Show simple item record

dc.contributor.authorJohansen, Martin Strømseth
dc.date.accessioned2021-11-01T13:04:01Z
dc.date.available2021-11-01T13:04:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2826899
dc.description.abstractI min tid i praksis har jeg kun vært i barnehager med et stort antall flerkulturelle barn, som dermed var flerspråklige, og jeg har fått oppleve hvilke utfordringer disse barna kan ha i det daglige sosiale samværet med barn og voksne. Jeg har sett tegn til hvordan musikk er betydelig for disse barna i det sosiale og dermed i språkutvikling. De barna som virket sjenerte og usikre var ofte de barna som sang mest, og brukte det som en vei inn i det sosiale. I praksis ble jeg tipset om en musikkforsker ved NTNU; Nora Bilalovic Kulset, som har forsket veldig mye på dette temaet med musikk og språkutvikling, og hennes bok om dette temaet med fokus på barn i barnehagen. På bakgrunn av dette har jeg kommet frem til problemstillingen for min bacheloroppgave: Hvordan kan musikk brukes i arbeidet med språkutvikling og norsktilegnelse hos flerspråklige barn og barn med et annet morsmål enn norsk?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og språkutviklingen_US
dc.title.alternativeHvordan kan musikk brukes i arbeidet med språkutvikling og norsktilegnelse hos flerspråklige barn og barn med et annet morsmål enn norsk?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMartin Stømseth Johansenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal