Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Martin Strømseth
dc.date.accessioned2021-11-01T13:04:01Z
dc.date.available2021-11-01T13:04:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2826899
dc.description.abstractI min tid i praksis har jeg kun vært i barnehager med et stort antall flerkulturelle barn, som dermed var flerspråklige, og jeg har fått oppleve hvilke utfordringer disse barna kan ha i det daglige sosiale samværet med barn og voksne. Jeg har sett tegn til hvordan musikk er betydelig for disse barna i det sosiale og dermed i språkutvikling. De barna som virket sjenerte og usikre var ofte de barna som sang mest, og brukte det som en vei inn i det sosiale. I praksis ble jeg tipset om en musikkforsker ved NTNU; Nora Bilalovic Kulset, som har forsket veldig mye på dette temaet med musikk og språkutvikling, og hennes bok om dette temaet med fokus på barn i barnehagen. På bakgrunn av dette har jeg kommet frem til problemstillingen for min bacheloroppgave: Hvordan kan musikk brukes i arbeidet med språkutvikling og norsktilegnelse hos flerspråklige barn og barn med et annet morsmål enn norsk?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og språkutviklingen_US
dc.title.alternativeHvordan kan musikk brukes i arbeidet med språkutvikling og norsktilegnelse hos flerspråklige barn og barn med et annet morsmål enn norsk?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMartin Stømseth Johansenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal