Show simple item record

dc.contributor.authorJensen, Sondre
dc.date.accessioned2021-11-01T12:43:21Z
dc.date.available2021-11-01T12:43:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2826887
dc.description.abstractRammeplanen har to fagområder som omhandler rundt min problemstilling. Den ene er kommunikasjon, språk og tekst, og den andre er kunst, kultur og kreativitet. Når jeg skulle velge problemstilling, ville jeg skrive først og fremst om hvordan musikk kan bidra til språkutvikling hos barna. Etter å ha startet på tredje året i utdanninga, hadde jeg og studiegruppa et fremlegg om estetikk, noe som jeg fant veldig interessant. Jeg fikk et mer innblikk av hva det handlet om, og så kom praksisen. I praksisen hadde jeg et endrings- og utviklingsprosjekt, og vi valgte å lage et sanserom. Når jeg så hvordan det påvirket barna og de fikk masse estetiske erfaringer, tenkte jeg hvordan barns estetiske erfaringer er i musikk. Da jeg tenkte mer og mer på dette, så jeg at dette er noe vi ikke tenker alt for mye på i en barnehagehverdag og ligger i underbevisstheten vår. Etter god dialog med veilederne mine om dette, så låter problemstilling slik: Hvordan kan barnas estetiske erfaringer med musikk og sang hjelpe dem i språkutviklingen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og sangen_US
dc.title.alternativeHvordan kan barnas estetiske erfaringer med musikk og sang hjelpe dem i språkutviklingen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSondre Jensenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal