dc.contributor.author | Hugnes, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-10-25T12:43:32Z | |
dc.date.available | 2021-10-25T12:43:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2825403 | |
dc.description.abstract | Ganske tidlig bestemte jeg meg for at oppgaven min skulle handle om krenkelser i barnehagen, da dette er noe som engasjerer meg. Likevel strevde jeg med å finne en problemstilling, da jeg ikke helt visste hvordan jeg ville se på krenkelser i barnehagen.
Fokuset mitt i starten var også veldig rettet mot voksne som krenker barn. Etter å ha gjennomført intervjuet med informantene mine, innså jeg at krenkelser i barnehagen henger sammen. Kan man forebygge voksne som krenker voksne, vil man kunne unngå at voksne krenker barn, og deretter også barn som krenker andre barn. I tillegg så bevegde jeg meg mer og mer inn på ansattes rolle i barnehagen og hvordan de arbeider med å forebygge krenkelser i barnehagen.
Etter god hjelp fra mine veiledere kom jeg frem til problemstillingen «Hvordan kan personalet i en flerkulturell barnehage jobbe med å forebygge krenkelser?». | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Krenkelser i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan personalet i en flerkulturell barnehage jobbe med å forebygge krenkelser? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Eva Hugnes | en_US |