dc.contributor.advisor | Fjæran, Sissel Dahlen | |
dc.contributor.advisor | Semundseth, Marit | |
dc.contributor.author | Båtvik, Stine Strand | |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T11:15:35Z | |
dc.date.available | 2021-10-22T11:15:35Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2824986 | |
dc.description.abstract | Rammeplanen legger frem at personalet i barnehagen skal legge til rette for at alle barn involveres i samspill og samtaler (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.19), og sørge for å skape et variert språkmiljø der barna får mulighet til å oppleve glede ved bruk av språk og kommunisere med andre (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.36).
Med grunnlag i mine observasjoner fra endrings- og utviklingsarbeidet og min interesse for uterommet og språklæring, ønsker jeg derfor å se på hvordan personalet rent konkret kan igangsette aktiviteter i uterommet for å styrke språklæringen.
Jeg endte derfor opp med problemstillingen:
Hvilke aktiviteter igangsettes av pedagoger i uterommet for å styrke barns språklæring? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Språklæring i uterommet | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke aktiviteter igangsettes av pedagoger i uterommet for å styrke barns språklæring? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Stine Strand Båtvik | en_US |