dc.contributor.author | Bråten, Henrik Nicolai | |
dc.date.accessioned | 2021-10-15T11:54:36Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T11:54:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2823339 | |
dc.description.abstract | I undervisningen har det vært fokus på at studentene skal bli kjent med rammeplan. Likevel ønsker jeg å trekke frem praksisperiodene som svært lærerike når det gjelder å bli kjent med rammeplanens innhold. Grunnen til dette er at jeg da har sett hvordan ulike barnehager anvender rammeplanen i sitt daglige virke, samt at jeg har fått mulighet til å diskutere og reflektere over konkrete situasjoner med utgangspunkt i rammeplanen.
Interessen for rammeplanens fagområde Kropp, bevegelse, mat og helse gjennom prasksisperioder har da resultert i følgende problemstilling: «Hvordan har innholdet og fremstillingen av fagområdet Kropp, bevegelse, mat og helse i rammeplanen forandret seg fra 1996-2017?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Rammeplanens utvikling fra 1996 - 2017 med fokus på kropp, bevegelse, mat og helse | en_US |
dc.title.alternative | En analyse av endringene i rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, med fokus på innholdet og fremstillingen av fagområdet Kropp, bevegelse, mat og helse | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Henrik Nicolai Bråten | en_US |