Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStordal, Gjertrud
dc.contributor.advisorNordnes, Hege
dc.contributor.authorWagle, Oda Sophie
dc.date.accessioned2021-10-04T12:33:22Z
dc.date.available2021-10-04T12:33:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2787503
dc.description.abstractBarnepsykologen Magne Raundalen (2017) hevder at barn trenger to ting; kjærlighet og orden på livet. Å komme til et nytt land der en ikke kjenner språket, kulturen, menneskene og normene kan for mange oppleves som et kaos. I Norge må alle kommuner være forberedt på å ta imot nyankomne barn og familier. Mange av disse barna vil starte i barnehage, ofte i en innføringsbarnehage (Tveitereid, Vestad, Sævik & Fandrem, 2017, s. 3). Barnehagen må derfor fremstå som flyktningkompetent og gjøre barnehagen tydelig som den viktige samfunnsaktøren den er. Det kreves kunnskap og profesjonalitet i hvordan inkludere nyankomne barn og deres foreldre i en innføringsbarnehage, og denne kunnskapen ønsker jeg å gå dypere inn på. Personlig synes jeg at dette temaet har blitt for lite belyst på barnehagelærerstudiet. Derfor mener jeg at det er svært aktuelt å ta opp og sette fokus på denne problemstillingen: Hvilke faktorer bidrar til inkludering av nyankomne barn og deres foreldre i innføringsbarnehager?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInkludering av nyankomne barn og deres foreldreen_US
dc.title.alternativeHvilke faktorer bidrar til inkludering av nyankomne barn og deres foreldre i innføringsbarnehager?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderOda Sophie Wagleen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal