Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTrondsen, Mathilde Skog
dc.date.accessioned2021-09-27T09:33:52Z
dc.date.available2021-09-27T09:33:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783680
dc.description.abstractFra erfaring i praksis, har jeg opplevd at enkelte ansatte er mer preget av klokken, rutinene, og andre ansatte, enn det å faktisk se barna og være der for dem. Dette førte til at jeg i min siste praksisperiode valgte et endringsarbeid om nettopp det å være tilstedeværende med barna. På bakgrunn av mine erfaringer ble temaet for min bacheloroppgave aktiv tilstedeværelse. Jeg valgte dette temaet da jeg mener at ansattes tilstedeværelse er den viktigste faktoren for at barn skal oppleve livsmestring i barnehagen. Selv om ansatte som arbeider i barnehagen har teoretisk kunnskap om barns behov og utvikling, må kunnskapen omsettes i praktisk arbeid med barna. Det hjelper ikke med kunnskap, om man ikke er der for barnet. Jeg er interessert i begrepet tilstedeværelse, og jeg ønsker å vite mer om hvilken betydning tilstedeværelse har for barns livsmestring. Fordypningen jeg går er barndom, helse og livsmestring. I denne fordypningen har jeg fått en faglig dybde i ulike tema som er sentrale for barns psykiske og fysiske helse, og jeg har utviklet evnen til å tenke kritisk over barndom, helse og livsmestring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVerdien av aktiv tilstedeværelseen_US
dc.title.alternativeHvilken betydning har barnehageansattes aktive tilstedeværelse for barns livsmestring?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMathilde Skog Trondsenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal