Show simple item record

dc.contributor.authorNydal, Marte
dc.date.accessioned2021-09-20T12:17:43Z
dc.date.available2021-09-20T12:17:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2779215
dc.description.abstractDenne studien handler om å undersøke hvordan personalet i barnehagen kan arbeide i møte med foreldre slik at barnet kommer i sentrum for samtalen ved hente- og bringesituasjonen. Oppgaven ser nærmere på hvilke praksiser og rammer som er knyttet til hente- og bringesituasjonen i barnehagen, og hvordan personalet kan arbeide med den daglige dialogen mellom foreldre, personale og barn. Personlig engasjeres jeg av arbeid med språk i barnehagen og synes særlig at hverdagssamtalen er interessant og noe som bør stå på dagsorden kontinuerlig. Teorien rundt språkarbeid i barnehagen viser at hverdagssamtalen får lite oppmerksomhet innenfor forskning (Gjems, 2017). Dette har vært en ekstra motivasjon for å drive denne studien og belyse den daglige dialogen mellom barn, foreldre og personale.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHverdagssamtalen ved hente- og bringesituasjonenen_US
dc.title.alternativeHvordan kan personalet arbeide med hverdagssamtalen i møte med foreldre, slik at barnet er i sentrum ved hente- og bringesituasjonen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarte Nydalen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal