Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNydal, Marte
dc.date.accessioned2021-09-20T12:17:43Z
dc.date.available2021-09-20T12:17:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2779215
dc.description.abstractDenne studien handler om å undersøke hvordan personalet i barnehagen kan arbeide i møte med foreldre slik at barnet kommer i sentrum for samtalen ved hente- og bringesituasjonen. Oppgaven ser nærmere på hvilke praksiser og rammer som er knyttet til hente- og bringesituasjonen i barnehagen, og hvordan personalet kan arbeide med den daglige dialogen mellom foreldre, personale og barn. Personlig engasjeres jeg av arbeid med språk i barnehagen og synes særlig at hverdagssamtalen er interessant og noe som bør stå på dagsorden kontinuerlig. Teorien rundt språkarbeid i barnehagen viser at hverdagssamtalen får lite oppmerksomhet innenfor forskning (Gjems, 2017). Dette har vært en ekstra motivasjon for å drive denne studien og belyse den daglige dialogen mellom barn, foreldre og personale.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHverdagssamtalen ved hente- og bringesituasjonenen_US
dc.title.alternativeHvordan kan personalet arbeide med hverdagssamtalen i møte med foreldre, slik at barnet er i sentrum ved hente- og bringesituasjonen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMarte Nydalen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal