Show simple item record

dc.contributor.advisorDalseng, Gry Mette
dc.contributor.advisorLehn, Elisabeth Walsøe
dc.contributor.authorBerdahl, Hanne
dc.date.accessioned2021-09-07T12:45:42Z
dc.date.available2021-09-07T12:45:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2774053
dc.description.abstractJeg ønsket å vite mer om samspillene som forekommer i barnehagen. Av erfaringene jeg gjorde meg i praksis lærte jeg at lekegrupper var en måte å innramme dette arbeidet på. Erfaringene mine tilsa også at det var lederens oppgave å tilrettelegge for at personalet kunne utføre denne arbeidsmetoden. Ut fra denne forståelsen utarbeidet jeg følgende problemstilling: «Hvordan kan leder i samarbeid med personalet støtte barns samspillskompetanse ved bruk av lekegrupper?». Problemstillingen er bred og oppgavens omfang er begrenset. Derfor satte jeg ned to forskningsspørsmål både for å avgrense problemstillingen og for å kunne holde kursen gjennom bachelorskrivingen: 1. Hvordan jobber barnehagen praktisk med lekegrupper slik at det skal være en arbeidsmåte som fungerer og fremmer gode samspillsmønstre mellom barn-barn-og barn-voksen? 2. Hvordan kan ledere jobbe for å dyktiggjøre personalet til å se og forstå barna slik at de kan veilede barn i samspillskompetanse. Disse forskningsspørsmålene er ledende gjennom hele studien.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVoksnes blikk på barns leken_US
dc.title.alternativeLekegrupper som metode for gode samspillsmønstre i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderHanne Berdahlen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal