dc.contributor.advisor | Dalseng, Gry Mette | |
dc.contributor.advisor | Lehn, Elisabeth Walsøe | |
dc.contributor.author | Berdahl, Hanne | |
dc.date.accessioned | 2021-09-07T12:45:42Z | |
dc.date.available | 2021-09-07T12:45:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2774053 | |
dc.description.abstract | Jeg ønsket å vite mer om samspillene som forekommer i barnehagen. Av erfaringene jeg gjorde meg i praksis lærte jeg at lekegrupper var en måte å innramme dette arbeidet på. Erfaringene mine tilsa også at det var lederens oppgave å tilrettelegge for at personalet kunne utføre denne arbeidsmetoden. Ut fra denne forståelsen utarbeidet jeg følgende problemstilling:
«Hvordan kan leder i samarbeid med personalet støtte barns samspillskompetanse ved bruk av lekegrupper?».
Problemstillingen er bred og oppgavens omfang er begrenset. Derfor satte jeg ned to forskningsspørsmål både for å avgrense problemstillingen og for å kunne holde kursen gjennom bachelorskrivingen:
1. Hvordan jobber barnehagen praktisk med lekegrupper slik at det skal være en arbeidsmåte som fungerer og fremmer gode samspillsmønstre mellom barn-barn-og barn-voksen?
2. Hvordan kan ledere jobbe for å dyktiggjøre personalet til å se og forstå barna slik at de kan veilede barn i samspillskompetanse.
Disse forskningsspørsmålene er ledende gjennom hele studien. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Voksnes blikk på barns lek | en_US |
dc.title.alternative | Lekegrupper som metode for gode samspillsmønstre i barnehagen | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Hanne Berdahl | en_US |