dc.contributor.author | Hopperstad, Marit Holm | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-05-14T11:35:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-14T11:35:42Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Tidsskriftet i FoU i praksis. 2013, 7(3), 33-58. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2755282 | |
dc.description.abstract | Ved hjelp av et sosialsemiotisk perspektiv og begrepsapparat, undersøker jeg i denne artikkelen hvordan toåringers tredimensjonale konstruksjoner i papir kan sies å skape mening som del av multimodale tegn-komplekser. Det empiriske materialet er en videoobservasjon av en tilrettelagt tegneaktivitet ved en småbarnsavdeling i barnehagen der barna fikk tilgang til hvitt papir i A4-format som de begynte å rulle og brette. Artikkelen diskuterer hvilke interesser som kan ha motivert barna til å inkludere tredimensjonalitet kan ha for meningsskapingen. Til slutt reflekteres det over studiens pedagogiske konsekvenser for barnehagens arbeid samt behov for videre forskning. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Barnehage | en_US |
dc.subject | toåringer | en_US |
dc.subject | papir | en_US |
dc.subject | tredimensjonalitet | en_US |
dc.subject | meningsskaping | en_US |
dc.subject | multimodalitet | en_US |
dc.subject | tegn-kompleks | en_US |
dc.title | "Rulle rulle": Toåringers meningsskaping med tredimensjonale konstruksjoner i papir | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 33-58. | en_US |
dc.source.volume | 7 | en_US |
dc.source.journal | FoU i praksis | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |