Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHopperstad, Marit Holm
dc.contributor.authorSemundseth, Marit
dc.contributor.authorLorentzen, Rutt Trøite
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2021-05-14T10:42:35Z
dc.date.available2021-05-14T10:42:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationTidsskriftet i FoU i praksis. 2009, 3(2), 45-63.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2755275
dc.description.abstractArtikkelen er basert på en kvalitativ undersøkelse av hva som synes å motivere femåringer til å skrive i uformelle situasjoner i barnehagehverdagen. Basert på Kress sitt begrep interesse ("interest"), presenteres fire kategorier for å drøfte dette. I diskusjonen fokuserer vi på betydningen av det sosiale samspillet for den skrivingen vi har observert, voksenrollen og det fysiske stedets betydning for skriving. Bakgrunn for artikkelen er Rammeplanets mandat om å støtte barns skriving i barnehagen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectBarnehageen_US
dc.subjectfemåringeren_US
dc.subjectskrivingen_US
dc.subjectinteresseen_US
dc.subjectvoksenrollenen_US
dc.titleHvilke interesser synes å motivere femåringer til å skrive i barnehagen?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderHooperstad, M.H.; Semundseth, M.; Lorentzen, R.T.en_US
dc.source.pagenumber45-63.en_US
dc.source.volume3en_US
dc.source.journalTidsskriftet i FoU i praksisen_US
dc.source.issue2en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Artikler (Articles) [109]
    For alle publikasjoner i tidsskrifter (For every journal publication.)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal