dc.contributor.author | Hopperstad, Marit Holm | |
dc.contributor.author | Semundseth, Marit | |
dc.contributor.author | Lorentzen, Rutt Trøite | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-05-14T10:42:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-14T10:42:35Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Tidsskriftet i FoU i praksis. 2009, 3(2), 45-63. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2755275 | |
dc.description.abstract | Artikkelen er basert på en kvalitativ undersøkelse av hva som synes å motivere femåringer til å skrive i uformelle situasjoner i barnehagehverdagen. Basert på Kress sitt begrep interesse ("interest"), presenteres fire kategorier for å drøfte dette. I diskusjonen fokuserer vi på betydningen av det sosiale samspillet for den skrivingen vi har observert, voksenrollen og det fysiske stedets betydning for skriving. Bakgrunn for artikkelen er Rammeplanets mandat om å støtte barns skriving i barnehagen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Barnehage | en_US |
dc.subject | femåringer | en_US |
dc.subject | skriving | en_US |
dc.subject | interesse | en_US |
dc.subject | voksenrollen | en_US |
dc.title | Hvilke interesser synes å motivere femåringer til å skrive i barnehagen? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Hooperstad, M.H.; Semundseth, M.; Lorentzen, R.T. | en_US |
dc.source.pagenumber | 45-63. | en_US |
dc.source.volume | 3 | en_US |
dc.source.journal | FoU i praksis | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |