Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEgset, Camilla Kalvatn
dc.contributor.advisorTvinnereim, Kathrine Rønning
dc.contributor.authorSkjelstad, Ingrid Bruem
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-12-04T11:01:12Z
dc.date.available2020-12-04T11:01:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2711919
dc.description.abstractMange har nok opplevd at foreldremøtene er kjedelige og preges av store deler med enveis kommunikasjon fra ansatte i barnehagen. Det kan virke som foreldremøtene har blitt et slags informasjonsmøte, hvor foreldrenes rolle innebærer kaffe og lytting. Samfunnet er i stadig utvikling også i barnehagehverdagen. Foreldrenes stemme er på vei opp og frem i barnehagens planlegging. Foreldresamarbeidet i barnehagen er viktig for å ivareta barnas behov for omsorg og lek, fremme læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling (barnehageloven, 2005, §1). Og slik som det står i rammeplan for barnehagen skal samarbeidet sikre foreldrenes rett til medvirkning til den individuelle tilretteleggingen (Utdanningsdirektoratet, 2017). Mye av det pedagogiske opplegget i barnehagen gjennomføres i uterommet, de har naturlige samlingspunkter hvor det er plass til alle. Mange av disse plassene har muligheten for å tenne et bål i midten, som gir en ekstra dimensjon til opplevelsen av å være ute (Thorbergsen, 2012). Bål skaper samlingspunkter og gir gode muligheter for samtaler og refleksjoner som heller er oppsummerende for hvordan en ønsker skal prege foreldremøtene (Lundhaug & Neegaard, 2013).en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titlePedagogisk arbeid i utemiljøen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderIngrid Bruem Skjelstaden_US
dc.source.pagenumber34en_US
dc.description.localcodeBNBAC3900en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal