dc.contributor.advisor | Egset, Camilla Kalvatn | |
dc.contributor.advisor | Tvinnereim, Kathrine Rønning | |
dc.contributor.author | Skjelstad, Ingrid Bruem | |
dc.coverage.spatial | Trondheim, Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T11:01:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T11:01:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2711919 | |
dc.description.abstract | Mange har nok opplevd at foreldremøtene er kjedelige og preges av store deler med enveis kommunikasjon fra ansatte i barnehagen. Det kan virke som foreldremøtene har blitt et slags informasjonsmøte, hvor foreldrenes rolle innebærer kaffe og lytting.
Samfunnet er i stadig utvikling også i barnehagehverdagen. Foreldrenes stemme er på vei opp og frem i barnehagens planlegging. Foreldresamarbeidet i barnehagen er viktig for å ivareta barnas behov for omsorg og lek, fremme læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling (barnehageloven, 2005, §1). Og slik som det står i rammeplan for barnehagen skal samarbeidet sikre foreldrenes rett til medvirkning til den individuelle tilretteleggingen (Utdanningsdirektoratet, 2017).
Mye av det pedagogiske opplegget i barnehagen gjennomføres i uterommet, de har naturlige samlingspunkter hvor det er plass til alle. Mange av disse plassene har muligheten for å tenne et bål i midten, som gir en ekstra dimensjon til opplevelsen av å være ute (Thorbergsen, 2012). Bål skaper samlingspunkter og gir gode muligheter for samtaler og refleksjoner som heller er oppsummerende for hvordan en ønsker skal prege foreldremøtene (Lundhaug & Neegaard, 2013). | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Pedagogisk arbeid i utemiljø | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ingrid Bruem Skjelstad | en_US |
dc.source.pagenumber | 34 | en_US |
dc.description.localcode | BNBAC3900 | en_US |