Barnehagens innerom som læringsarena: en bacheloroppgave om personalets tanker om barnehagens innerom, og hvordan innerommet kan påvirke barns romforståelse
Bachelor thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2682773Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I oppstartsfasen av bachelorprosjektet ble jeg raskt klar over hvilket tema jeg ønsket å gå nærmere inn på, men problemstillingen krevde en del gjennomarbeiding. Jeg synes det var utfordrende å formulere en god problemstilling som inkluderte det jeg ønsket å undersøke, men samtidig var nok avgrenset for å spisse oppgaven min. Jeg brukte rammeplanen som inspirasjon, der jeg studerte fagområdet «antall, rom og form». Jeg tok også utgangspunkt i mine interesser for det fysiske miljøet i barnehagen da problemstillingen skulle utarbeides. Etter god hjelp og støtte fra mine veiledere endte jeg til slutt med problemstillingen:
«Hvilke tanker har personalet om barnehagens innerom, og hvordan kan innerommet påvirke barns romforståelse?»