Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjørnbet, Sissel Mosve
dc.contributor.advisorEriksen, Grete Storbæk
dc.contributor.authorMillerjord, Rebekka
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-10-02T08:41:31Z
dc.date.available2020-10-02T08:41:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2680841
dc.description.abstractI løpet av mine tre studieår og tre praksisperioder, pluss vikarjobb i barnehage har jeg fått ulike erfaringer med bruken av musikk i barnehagen. Jeg syns det har vært interessant å sett hvordan de ulike barnehagene jobber med musikk. Det har vært varierende, men når jeg har samtalt med forskjellige folk som jobber i barnehager om musikk har jeg fått et inntrykk av at de fleste ser at de gjerne skulle hatt mer fokus på det. Med dette inntrykket ønsket jeg å få et større innblikk i musikkarbeidet i tre utvalgte barnehager. Musikken har vært viktig for meg hele livet. Jeg kommer fra en familie der vi er glad i å spille og synge, og også å høre på musikk. Selv bruker jeg Spotify daglig, og Youtube blir også ofte brukt. Musikken er lett tilgjengelig i dag. Jeg har også selv vært veldig glad i at folk spiller instrument og synger for meg, samtidig som jeg liker å gjøre det selv. Jeg har hatt mange positive opplevelser rundt det å gjøre det selv. Det jeg har nevnt, er noen av grunnene til at jeg velger å skrive om temaet musikk, og da spesifikt digital og streamet musikk kontra å spille og synge med barn. Aktualiteten i dagens samfunn i forhold til musikkarbeid i barnehagen er stor, da dette ser ut til å spille en viktig rolle i våre liv. Både streamet musikk og den levende musikken vi lager selv. Under fagområdet kunst, kultur og kreativitet i rammeplanen (2017) kommer det fram at barnehagen skal jobbe med musikk. Personalet skal «motivere barna til å uttrykke seg gjennom musikk, dans, drama og annen skapende virksomhet, og gi dem mulighet til å utvikle varierte uttrykksformer» (Utdanningsdirektoratet, 2017, s. 51). Dette kan barnehagepersonalet oppnå ved å både benytte seg av streamet musikk, og å spille og synge selv.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.title"Det er artigere å synge til sangkort enn Youtube": Hvordan er barnehagelæreres forhold til musikkarbeid i barnehagen ved bruk av streamet musikk kontra å synge og spille med barn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderRebekka Millerjorden_US
dc.source.pagenumber32en_US
dc.description.localcodeBHBAC3910en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal